kontakt@blueseed.com.pl
+48 516 993 224

Komunikacja usług placówki medycznej

placowka-medyczna-marketing

Branża medyczna to bardzo duży i powszechnie znany sektor usług, z którego każdy z nas korzysta. Zastanówmy się w jaki sposób pacjent wybiera dla siebie lub rodziny odpowiedniego lekarza, przychodnię lub pakiet usług medycznych? W pierwszej kolejności zasięgamy opinii rodziny i znajomych, potem czytamy opinie w Internecie. Pytamy też w social mediach, na forach.

 
 

Reklama w branży medycznej jest zabroniona

 

Branża usług medycznych jest bardzo specyficzna pod kątem marketingowym ze względu na obowiązujące regulacje i ograniczenia prawne m.in. w zakresie ich promowania. Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej, podmiot wykonujący działalność leczniczą może podawać do wiadomości publicznej jedynie informacje dotyczące zakresu oraz rodzajów udzielanych świadczeń medycznych.

 

 

W jaki sposób komunikować się z Pacjentem?

 

W komunikacji z Pacjentami należy połączyć, w bardzo wyważony sposób, merytorykę tematu, konieczność rzetelnej i wiarygodnej informacji zarówno w odniesieniu do regulacji, jak i powagi wyborów dokonywanych przez ludzi w oparciu o komunikację.

Placówki prywatne, a więc komercyjne, w swoich działaniach komunikacyjnych mogą być ukierunkowane na podkreślanie zdrowia i życia jako nadrzędnych wartości, z kolei podmioty publiczne z powodzeniem mogą uwypuklać w swojej komunikacji np. dostępność najnowocześniejszego sprzętu czy opiekę doświadczonych lekarzy.

 

 

Strona internetowa, a także opinie zamieszczane google, social media – wizytówką kliniki, czy gabinetu?

 

Internet jest dziś jednym z narzędzi używanych podczas poszukiwań lekarza specjalisty. Przychodnie konkurujące o pacjenta powinny być obecne w internecie wykorzystując w tym celu różnorodne możliwości, które oferuje sieć.

Proponuję zacząć od stworzenia profesjonalnej strony internetowej, która z jednej strony będzie zachęcała pacjenta do skorzystania z usługi placówki poprzez swoją atrakcyjną warstwę wizualno-tekstową, przejrzystość i intuicyjność obsługi, a równocześnie będzie sprawnie działająca technologicznie pod kątem promowania jej w google i innych narzędziach, co pozwoli na:

  • Pozyskiwanie Pacjentów
  • Utrzymanie z nimi stałej relacji
  • Przy optymalizacji kosztów marketingowych

W oparciu o sprawnie działającą stronę, zbudowaną zgodnie z najlepszymi praktykami IT możemy rozpocząć informowanie Pacjentów o naszych usługach w oparciu o kampanie AdWords, prace nad SEO, co również warto zlecić Agencji specjalizującej się w tego typu usługach. Pozwoli to na zaoszczędzenie czasu nauki na własnych błędach, a także na optymalizację budżetu działań marketingowych.

 

 

Budowanie społeczności

 

Kolejnym elementem, który jest charakterystyczny dla komunikacji z pacjentem w marketingu medycznym jest budowanie społeczności, skupionej wokół placówki czy lekarza. Stała komunikacja z pacjentami może być w dłuższej perspektywie doskonałą podwaliną do nawiązania trwałej relacji oraz pozyskiwania sympatyków przychodni czy lekarza jako marki. To właśnie oni w naturalny sposób przekazują innym rzetelną ocenę świadczonych usług.

 

 

Kryzys w branży medycznej – co warto wiedzieć?

 

Każdy z nas ma doświadczenie z negatywnymi sytuacjami korzystania z usług medycznych jak na przykład: niemiła obsługa na recepcji, opóźnienie wizyty, długie kolejki, niestarannie wykonana usługa i to zarówno, jeśli mamy do czynienia z NFZ, jak również opieką prywatną. Pacjenci branży medycznej dużo rzadziej dzielą się pozytywnymi doświadczeniami niż negatywnymi, czasami wręcz niezwiązanymi z realną winą placówki medycznej. Najlepszym miejscem na dzielenie się tego typu doświadczeniami są oczywiście kanały social media. Do naszej dyspozycji są recenzje – na Facebooku czy w Google Maps, a także posty, które można skomentować – Facebook, Instagram, LinkedIn oraz również aplikacje typu znany lekarz. Ważną sprawą jest regularne monitorowanie zasobów internetu pod kątem opinii o naszej placówce.

 

 

Czy da się efektywnie zarządzać komunikacją z Pacjentami?

 

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Obszary, które są kluczowe z punktu widzenia rozwoju Twojej placówki, sprawnego jej funkcjonowania, a także jej rachunku ekonomicznego, warto powierzyć specjalistom w tej dziedzinie. Nowoczesna agencja marketingowa zajmująca się również strategią biznesową nie tylko stworzy stronę twojej placówki, lecz także zajmie się całością spraw związanych budową Twojego wizerunku, dbałością o jakość obsługi, a także kompleksową, przemyślaną i zaplanowaną komunikacją i promocją usług placówki. Co ważne, agencja marketingowa przeprowadza również audyty, bada trendy rynkowe, potrzeby pacjentów, a także działania konkurencji, dzięki czemu możesz aktywnie dostosowywać swoją działalność do zmieniających się potrzeb i realiów rynkowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *